Nya utdelningar från Apple, KMI och Procter & Gamble.

Kvartalsutdelningar fortsätter trilla in från mina amerikanska innehav. I förra veckan kom utdelningar från Apple, KMI och Procter & Gamble.

Apple har fått en nytändning och rusat över 100$ den senaste tiden. Jag ligger dock fortsatt minus på min anskaffningskostnad som är på över 600$. Mitt lilla Apple-innehav får stanna i portföljen, men jag kommer nog inte öka den närmaste tiden. Apples utdelning ligger f.n. på  ca 2.4%

KMI höjde återigen utdelningen från 38 till 40 cent. Man har nu höjt samtliga 4 kvartal jag haft aktien, inte med mycket, ca 11% totalt, men det är en trevlig utveckling. KMI har sjunkit en del senaste tiden och jag börjar bli sugen på att ytterligare öka. KMIs utdelning ligger f.n. på ca 4.3%

PG är just sådär stabilt och tråkigt som jag tänkt att mina kommande investeringar skall vara. Det har skrivits en hel del om att man blir mer och mer konkurrensutsatt från butikskedjornas egna märken och det må så vara, men man tuffar på ändå. Har bara ett litet innehav, men kommer öka först när det blir en sättning i kursen. PGs utdelning ligger f.n. på ca 3%

Totalt sett ligger jag nu på plus i absoluta tal jämfört med 2012! Däremot kommer nog YOC minska i takt med att jag trots allt försöker göra kontinuerliga nyinvesteringar. Alla utdelningar under 2013 kan ses under fliken Utdelningar 2013

Kommentarer

Populära inlägg