Utdelning Microsoft och Wells Fargo

Under september har det också trillat in utdelningar från Microsoft och Wells Fargo. Samtliga utdelningar finns att beskåda under fliken Utdelningar 2013

Microsoft har haft en massa stora nyheter sedan i somras där givetvis köpet av Nokias telefoner och Steve Ballmers förestående upphörande av tjänst är de två största. Påverkan är svår för mig att bedöma, men Microsoft är ett mycket stabilt företag. Jag kommer öka litet i min post där under hösten så jag kommer upp i ungefär samma nivå som mina andra amerikanska aktier. Microsoft kungjorde också att man ökar utdelningen med drygt 20% iom Q4, vilket givetvis är bra från ett utdelningsinvesteringsperspektiv. Hoppas och tror att de kan fortsätta höja sina utdelningar.

Wells Fargo sparkar folk till höger och vänster, men jag tror mer det är handlingskraft än att företaget går dåligt. Generellt har amerikanska börsen gått upp väldigt mycket och att man inte drog ner på obligationsköpen tycker jag var negativt. Trots att dollarna har sjunkit sedan dess är jag inte så sugen på att gå in mer i USA just nu.

Hade förhoppningar om att få utdelning från Shell också, men tydligen köpte jag den för sent. Samma dag jag köpte den gick den även ned exakt lika mycket som utdelningen, så det verkar som jag lyckades med en sällsynt usel timing. Mental notis: ha marginaler till avstämningsdagen vid inköp...

Kommentarer

Populära inlägg