Kvartalsuppdatering Q3, 2013

Kort kvartalsuppdatering mina innehav.

Portföljvärdet har ökat med 14%, största delen hänförs till nytt förvärv av Shell, RDS B

Stockholmsbörsen har stigit med ca 9% under tredje kvartalet och jag har alltså gått bättre än OMX för tredje kvartalet i rad. Ja, jag räddas av ett inköp, men jag räknar det som en seger :) Mina amerikanska aktier har sänkt mig under kvartal 3 då de både gått ner samtidigt som dollarn har försvagats, men samtidigt har två av mina största innehav, HM och Fortum, gått bra.

Störst positiv utveckling

Electra+29%
HM+14%
Fortum+10%

Sämst utveckling

KMI-7.5% (inkl valuta)
PG-5,4%
Apple-7%


Med tanke på mitt track record är även detta ett helt OK kvartal för mig. Har bara gjort inköp i USA i år, men det börjar bli dags för ett svenskt företag igen tror jag. Har tittat på mina största innehav, Fortum, HM, Ratos, SCA och SCB och funderar utdelning och utdelningstillväxt. Ratos har sänkt, Fortum och HM har behållt samma i flera år. SCA är höjt något medan SHB höjer med något som känns som stabilt stigande utvecklande. Kommer nog öka i Handelsbanken trots att det finns risk för en sättning ganska snart. På shortlist finns också
Microsoft
KMI
WFC

Kommentarer

Populära inlägg