Kinder Morgan

Jag har vid ett flertal tillfällen köpt olika oljebolag, alltid missat uppgångar och sålt med förlust. KMI  tillhandahåller pipelines och lagringsterminaler för olja och gas. De borde vara mindre känsliga för oljepriset tycker jag. Har fått upp ögonen för KMI via bloggaren ägamintid och även läst en del amerikanska analyser. KMI siktar på en aggressiv höjning av utdelningen och även om P/E-talet är högt och bolaget är litet svåranalyserat för mig, passar det in litet i min modifierade strategi att försöka hitta bolag som inte funnits i 100 år och haft utdelningsökning i 50 år på raken. En spaning jag har gjort är att det är en väldig likriktning på många ekonomibloggar vad gäller rekommendationer av sådana företag. Jag också naturligtvis.
KMI har också en stark ägare i Richard Kinder, vilken verkar ha ett mycket gott renommé.
Köpte KMI för 35.7$ i höstas

KMI: BnS - Mr Market +3%
Totalt: +3.5%

Kommentarer

Populära inlägg