Uppgångar i portföljen

En fantastiskt sommar måste tyvärr läggas till handlingarna. Som inbiten ungkarl har jag mött en kvinna som får mig att fundera på vad som är meningen med livet - inte att analysera aktier i alla fall :) Däremot skulle det vara bra om man hade sitt på det torra vad gäller ekonomiska förutsättningar, så däri ligger incitamentet att fortsätta sträva på.

Efter att ha varit totalt frikopplad under fyra veckor, har jag nu gått igenom mina innehav och ser till min, faktiskt, besvikelse att många innehav ökar ganska rejält i värde. Detta gäller framförallt mina svenska storbolag vilka nästan samtliga ökat ca 10%. Samtidigt som det är roligt att portföljen faktiskt ökar i värde, historiskt en ovanlig situation för mig, innebär det att jag blir än mer tveksam till nya inköp. Har tyvärr inte ökat på kassan under tiden, snarare tvärtom med inköp av ny bil och förestående renovering på agendan. Dock har jag kvar stålarna från försäljningen av Astra som bränner i fickan.

Det jag funderat på är att öka i SHB, men den är så förtvivlat dyr tycker, Ratos, som var nere på 52 men vänt upp, och Shell. Shell kom med en dålig rapport härförleden vilket sänkte den med 5-6% och jag inväntade att den skull gå ner under 65$, men nu verkar den vänt upp. Antagligen kommer jag köpa den ändå snart för att boosta mina utdelningsintäkter, men jag avvaktar nog ett par dagar innan det sker.

Kommentarer

Populära inlägg