Aktieandel

Börsen går upp upp upp och jag har funderat på min riskprofil, ffa min aktieexponering. Det är tyvärr fortfarande ganska spretigt, men efter litet räknande har jag kommit fram till följande.

Kontanter: 25%
Hedgefonder: 26%
Aktier: 49%

Hedgefonderna är Atlant Stability, Catella hedgefond,  Nektar och Brummer, ganska defensiva imho.

Att ha hälften i aktier och aktiefonder är i linje med den riskprofil jag vill ha just nu. Jag inväntar en trolig sättning innan jag ökar andelen aktier, sen är det en annan femma att det är roligast att hålla på med aktier och där har jag ju en buy/hold ambition som gör att jag troligtvis inte kommer minska andelen.

Just nu försöker jag verkligen hålla igen på aktieköpen. Parat med att utgifterna varit stora de senaste månaderna och att julen närmar sig, har jag inte kunnat spara någonting förutom mina amorteringar. Däremot har jag ju en kontantkassa som jag kan sno från alldeles för enkelt och det har blivit en nytt inköp som kommuniceras inom kort.

Kommentarer

Populära inlägg