Lånat mer pengar

Till skillnad från den oerhört konforma massan av ekonomibloggare, har jag ökat mitt bostadslån med en himla massa pengar. Tänk om alla vore som bloggarna - "Jag sparar allt jag kan, lever snålt, men köper aktier där jag förväntar mig tillväxt", det är väl ändå en paradox? Nu ska jag investera Sverige ur krisen! Tänkte först ta ett mindre lån, men efter att ha fått rådet av en kompis att inte ta ett lån och sedan ett till så beslutade jag mig för att öka till flera hundratusen.

Nu är jag ju kund i Sveriges mest konservativa affärsbank, SHB, så det var ju ett väldigt sjå innan jag fick det godkänt. Not. "Du kan få låna mer om du vill det" sa min bankkvinna utan att blinka. Amortera behövde jag heller inte göra, men jag känner att jag bara måste så det blev 25 års amortering.

Pengarna ska gå till renovering av kök samt tak och golv i resten av lgh. Dessutom ska jag köpa ny bil har jag bestämt. Har en 15 år gammal bil som fortfarande funkar bra, men den kan ju rasa närsomhelst. Har tittat litet på billiga asiatiska bilar, men det kommer helt enkelt inte att funka - jag blir deprimerad bara av att sitta i dem. Därför kommer det bli en tysk bil, antagligen en begagnad BMW, och det är inte en privatekonomisk dröm, men man måste väl leva också! Av mer privat natur kommer jag ev att röra mig litet mer runt i landet. Det hela är verkligen i sin linda, men jag vill isåfall ha en schysst bil att transportera mig med. Vi får se.

Kommentarer

Populära inlägg