Utdelning Wells Fargo

Första utdelningen från mitt Wells Fargo innehav trillade in på kontot igår. Man höjde utdelning med 20% sedan senaste utdelningen till 30 c/aktie och har nu höjt 600% sedan 2009 då man blev beordrad av amerikanska staten att sänka sin utdelning - man sänkte då från 34 till 5 cent och snart är man tillbaka på de tidigare höjderna. Jag hoppas på fortsatta höjningar och min uppfattning är att WFC fortsatt går bra.

Jag har nu nått nästan 98% av föregående års utdelningar och jag är ganska säker på att de kommer öka även i år i absoluta tal. De täcker ungefär en månads utgifter, så jag är 11/12 från målet som f.ö. känns väldigt avlägset.

Jag tittar fortsatt mest på utländska bolag då de känns mycket mer stabila vad gäller sina utdelningspolicies. Mina innehav har sjunkit rejält de senaste veckorna och jag kommer närmre och närmre ett nytt förvärv.

Kommentarer

Populära inlägg