Försäljning AstraZeneca

AstraZeneca kom med sin rapport förra veckan och den bekräftar egentligen bara vad vi visste tidigare - omsättning och vinst sjunker. Man ser även framför sig att omsättningen fortsätter sjunka med ensiffrigt procenttal och att vinsten kommer sjunka med högre takt än så.

Jag går ur aktien nu på 340 SEK och väntar tills dess att ledningen visar att man lyckas med sin föresatser. Ett mycket dramatiskt beslut för mig personligen som har extremt svårt för att sälja aktier och Astra är ett ganska gammalt innehav. Det är mycket roligare och kanske också enklare att analysera om köp än sälj. Jag vill ju också köra buy-and-hold, vilket mentalt försvårar försäljningar.

Pengarna från försäljningen får jag se vad jag gör med. Som jag tidigare skrivit kommer jag eventuellt investera in nåt (annat) utländskt företag inom Health Care för att behålla branschexponeringen, men tills vidare lägger jag dem på ett högräntekonto.

Kommentarer

Populära inlägg