Kvartalsuppdatering

Kort kvartalsuppdatering mina innehav.

Portföljvärdet har ökar med ca 19%. Av dessa är 8% nya investeringar i Microsoft och KMI.
Inga aktier har sålts.
Utdelningar har kommit in från Apple, AstraZeneca, KMI, Microsoft, Handelsbanken och Fabege motsvarande ungefär  0,77% av portföljvärdet.

Stockholmsbörsen har stigit med ca 9% under första kvartalet och om man använder det som en helt ovetenskaplig måttstock har följande av mina aktier gått bättre

Bättre än OMXSPI

Electra+33%
Investor A+11%
KMI+9% (inkl Valutaförändringar $ vs SEK)
Kungsleden+18%
PEAB+17%
Ratos+10%
Procter & Gamble+13% (inkl valuta)
SCA+19%
SHB B+21%

Sämre än OMXSPI

Apple-17% (inkl valuta)
AstraZeneca+5%
Fabege+1%
Fortum+8% (inkl valuta)
HM+3%
Öresund+3%
PA Resources-70%

Microsoft och Skistar tillkom under perioden och redovisas inte här.

Med tanke på mitt track record är detta en helt strålande månad för mig. Mer än hälften av mina innehav gick bättre än OMX index och endast två av innehaven backade. Dessa är dock ena riktiga sorgebarn. PA Resources har jag försökt sälja några ggr, men jag får aldrig det priset jag begär. Apple tror jag fortfarande kan stiga från dessa nivåer, men om jag vore en helt ny människa efter att börjat med bloggen skulle jag redan ha sålt dem.

Måste nog fundera på hur jag redovisar innehaven, nuvarande policy är att inte presentera absoluta siffror.

Kommentarer

Populära inlägg