Försäljning PA Resources!

Var inne på min depå och såg att min försäljning av PA Resources äntligen gått igenom! Har ju behållit den aktien som ett monument över en svunnen tid, som en påminnelse att aldrig någonsin mer göra såna misstag. Insåg för ett tag sen att jag fortfarande undermedvetet hoppas att den ska öka igen och jag vet ju att det inte kommer bli så. Istället räddar jag några tusenlappar och säljer samtliga PAR aktier. Min depå säger att jag har ett GAV på 0,77 och alltså en förlust på 92%, men de två ggr jag aktivt handlat hade jag ett GAV på 59 SEK och alltså en förlust på 99,9%. Dock inte min sämsta investering vare sig vad gäller förlust i absoluta siffror - Fortum eller relativa - Teligent, Panaxia, FATV samt nån mer konkurs som jag glömt.

Jag kan nu sälja av det sista av mina andelar i Allemansfond Alfa och kvitta vinsten mot PAR. Det är inget som imponerar på någon investerare, men för mig är det ännu några steg mot en optimerad investeringsportfölj. Jag tror minsann bloggandet har fått mig att göra slag i saker och ting! Detta innebär också att jag kommer hyfsa till siffrorna på min Yield on Cost som jag tänkte skriva nästa inlägg om. Den beräknar jag givetvis enbart på innehav och inte före detta sådana.

PAR: BnS - Mr Market -99.9%

Kommentarer

Populära inlägg